Nieumiejętne stosowanie się do typowej rady dietetyków aby spożywać 3 planowanych posiłków, w celu zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej w organizmie, faktycznie może odwrócić proces odchudzania w proces przybywania na wadze
Badania medyczne jasno stwierdzają, że spożywanie wymaganej ilości pożywienia
jest dużo zdrowsze od niedojadania i chodzenia głodnym.
Nieumiejętne stosowanie się do typowej rady dietetyków aby spożywać 3 planowanych posiłków, w celu zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej w organizmie, faktycznie może odwrócić proces odchudzania w proces przybywania na wadze.
Zgodnie z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi przez naukowców z
uniwersytetu Georgia w Stanach Zjednoczonych osoby, które ograniczają dostarczanie kalorii ciału poprzez jedzenie rzadziej i mniej wytwarzają w swoim organizmie dużo większe umiejętności do odkładania tłuszczu jako materiału energetycznego. Amerykańskie czasopismo „Medicine and Science in Sports and Excercise” opublikowało raport badań wykonanych na 62 sportowcach klasy międzynarodowej ( 42 gimnastyków oraz 20 lekkoatletów) – sportowcach dla których trening i dieta opracowane są na najwyższym poziomie.
Badania wykazały że sportowcy spożywający posiłki nieregularnie mają większy współczynnik procentowy tkanki tłuszczowej w ciele niż sportowcy zjadający posiłki regularnie. Główny lekarz dr Benardot prowadzący badania uważa, że utrzymywanie niewielkiego ale systematycznego deficytu kalorii w organizmie daje lepsze efekty niż drastyczne ograniczenia. Przykładowo w łatwy sposób można zmniejszyć zapotrzebowanie organizmu na energię przez rozdzielenie jednego dużego śniadania na dwa posiłki o zmniejszonej ilości kalorii spożyte w odstępie czasowym.

Ideałem według dr Benardot jest system sześciu w miarę niskotłuszczowych, posiłków dziennie dostarczanych organizmowi w równych odstępach czasowych. Według specjalistów z Georgii koncepcja "3 posiłku" może mieć negatywny wpływ na przemiany metaboliczne, a nawet sprzyjać gromadzeniu tkanki tłuszczowej przez ciało.
Praktyczną konkluzją powyższego artykułu jest zwrócenie uwagi ćwiczącym na relacje pomiędzy systematycznym spożywaniem posiłków a procentowym udziałem tkanki tłuszczowej w organizmie.
Opierając się na badaniach przeprowadzonych w USA można wysnuć wniosek, że spożywanie posiłków regularnie ( co dwie, trzy godziny przez cały dzień) czyli nie dopuszczaniu do deficytu kalorii jest dużo bardziej skuteczne od drastycznych i długotrwałych ograniczeń w dostarczaniu energii.
FitnessClub.pl
Komentarze () |
 |
|
|
|
|